telefonisch hulp & adviespunt
Stel je vraag
Het Hulp & Adviespunt kan je helpen met informatie, advies en ondersteuning. Bij vragen over geld, huisvesting, problemen in de relatie, thuissituatie, werk en school, (geestelijke) gezondheid, dagbesteding, problemen met buren, huiselijk geweld of kindermishandeling. Voor jezelf of voor een andere Capellenaar. Bel 010 – 707 49 00 of stel je vragen online via ons contactformulier.
Ik woon in Capelle en heb een hulpvraag
Ik ben Capellenaar en wil graag advies of ondersteuning voor mijzelf. Stuur je vraag via ons contactformulier.
Heb je een opvoedvraag of zorgen over je kind(eren) van 0 – 17 jaar kun je terecht bij het Centrum voor Jeugd en Gezin >
Zorgen over een Capellenaar?
Maak je je zorgen over een inwoner in Capelle, maar is de situatie niet onmiddellijk gevaarlijk? Bijvoorbeeld omdat iemand zich verwaarloost, in de war is of wel eens over zelfdoding praat? Neem contact met ons op: bel 010 – 707 49 00 of stel je vragen online via ons contactformulier. Of je nu een buur bent, familie, huisarts of handhaver.
Een melding maken dat iemand geestelijke gezondheidszorg nodig heeft die dit zelf niet wil, kan bij de gemeente.
Maak een melding >
Bij acuut gevaar voor een persoon of mensen in de buurt van die persoon: bel altijd 112!
Professionals: doorverwijzen, informatie en advies over een cliënt
- Ik ben huisarts, praktijkondersteuner of andere professional (bijvoorbeeld woonconsulent) en wil mijn cliënt doorverwijzen naar Welzijn Capelle >
- Ik ben een zorgprofessional en wil meer informatie of advies over de situatie van mijn cliënt >
- Ik ben hulpverlener en wil een voedselpakket aanvragen voor een cliënt >
De luisterlijn
Buiten kantooruren, in het weekend en op feestdagen kun je contact opnemen met de Luisterlijn (voorheen Sensoor).
Bel 088 – 0767 000 voor een vertrouwelijk gesprek (alleen lokale kosten).
Werkwijze Hulp & Adviespunt : samenwerkingen voor ondersteuning
Welzijn Capelle ondersteunt bij hulpvragen van Capellenaren en doorverwijzingen van professionals. Wij werken samen met ketenpartners, die ook bewoners naar ons doorverwijzen. Bijvoorbeeld in de Meldpunten Woningontruiming, Waterafsluiting en Vroegsignalering. In deze meldpunten werken wij met bijvoorbeeld de woningcorporatie samen om huisuitzettingen te voorkomen. En gezinnen te ondersteunen bij een waterafsluiting of betalingsachterstand. De gemeente meldt deze bewoners bij Welzijn Capelle aan.
Telefonische intake
Welzijn Capelle werkt met een telefonische aanmelding. De medewerkers bespreken met de bewoner die belt de hulpvraag. Zij vragen verder voor een zo compleet mogelijk beeld. Als het nodig is, nemen zij contact op met andere betrokkenen. Zij bespreken welke stappen de bewoner zelf kan zetten; vervolgens bepalen ze welke collega de bewoner het best kan helpen.
Hulp & Adviespunt bij zorgen
Als mensen zich zorgen maken over een niet-acute situatie van een Capellenaar (zoals verwaarlozing, psychische problemen of zelfmoordgedachten), kunnen ze het Hulp & Adviespunt bellen. Dit kan niet anoniem.